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Black shark Mehrspielermodus

Verfasst: 29. Apr 2012, 11:45
von schoenwo
Hallo Flieger!
Vieleicht kann mir jemand helfen.
Ich habe folgendes Problem. Mein Kollege und ich Spielen öfter im Mehrspieler Modus, den Black Shark Ka 50 was auch immer gut geklappt hat.
Doch in letzter Zeit kann ich mein Hubschrauber nicht mehr bedienen. Sei es mit der Maus noch mit der Tastatur. Auch nicht in der Servier Mission.Ich habe den Batch1.0.1 drauf.
Im Single Modus Klappt es. Was könnte das sein. für eine Nachricht währe ich sehr dankbar.
MFG
Schoenwo

Re: Black shark Mehrspielermodus

Verfasst: 30. Apr 2012, 17:17
von JaBoG32_Herby
Hallo schoenwo,

offen gestanden ist mir so ein Systemverhalten unerklärlich.

Die einzige Möglichkeit wäre, wenn du in den Optionen nicht Full Screen Modus aktiviert hast und aus irgendeinem Grund die Applikation nicht mehr der aktive Desktop ist.

Du siehst dann zwar das Cockpit, aber die Controlinputs werden nicht mehr ausgeführt.

Gruß

Herby

Re: Black shark Mehrspielermodus

Verfasst: 30. Apr 2012, 17:42
von Jack
Hmm,die aktuelle Version ist 1.1.1.0.
Nicht, dass der Server schon auf dieser Version läuft:gruebel:

Re: Black shark Mehrspielermodus

Verfasst: 7. Mai 2012, 19:35
von Ramius
Hmm,die aktuelle Version ist 1.1.1.0.
Hey Jack, ich bin gerade dabei BS2 wieder einzurichten und stöbere nebenbei ein wenig im Forum .. ist der aktuellste Patch nicht die Version 1.1.1.1?
Oder hab ich ausversehen das falsche File von DCS runtergeladen :gruebel:

Wenn wir gerade beim Thema sind, wurde bereits ein Datum für den nächsten Patch und DCS World veröffentlicht? Ich hab im Forum bisher nur die Change log der Beta version gelesen, dass sieht ziemlich umfangreich aus. Leider ist darin als Zeitpunkt Coming soon angegeben, erstaunlich wie sehr man die 2 kleinen Wörter hassen kann ...
Open Beta Patch Change Log

Coming soon...

FEATURES
• Integration into DCS World
• Implemented several measures to prevent network DoS-attacks.
• Implemented initial resource manager.
• Added third-party models: watchtower and corrected power lines pylon.

COMMUNICATIONS
• The easy communication radio menu is now opened with the [\] key.
• The realistic communication radio menu is now opened with the [RAlt - \] key.

Ka-50 Fixes
• Initial collective pitch is corrected.
• Several missing text message from wingmen.
• Wingmen take-off rejection in some cases.
• Buttons and switches could become non-clickable in some cockpit view locations.
• Both engine over-speed failure lights on at mission start.
• Some dials are not affected by lighting conditions.
• Certain wing payloads no longer stay with helicopter after the wing is destroyed.
• Most radio options are greyed-out with easy comms.

GENERAL Fixes
• AXIS TUNE button sometimes not being active after assignment.
• Periodic crash when changing gameplay options.
• Mouse cursor sometimes being invisible in game.
• Crash after a collision with a civilian traffic object.
• Crash when a ship is destroyed.
• Possible crash on mission load if civilian traffic is present in the mission.
• Multiplayer chat key stops working.
• "Red" Oliver Hazard Perry more powerful compared to "Blue" assignment.
• Su-33 flight leader doesn't taxi on the deck.
• After starting a mission, setting "BARIC SYSTEM" is reset to "CYCLONE".
• Modifier Switch Function missing.
• MLRS M270. Strange aiming logic.
• BGM-109B Tomahawk. Incorrect flight model.
• MBT Leopard-2. Inaccurate collision model.
• E-3 model that resulted in refueling error.
• Tanks don't open fire when on the move.
• Possible client hang after connect to server.
• MP client slots stay unusable for a long period of time if the previous client timed out.
• Terrain object incorrect water reflections.
• The Tu-160 and Tu-22 landing without landing gear.
• SA-11. After a salvo launch from two launchers, the missiles collide.
• JTAC use of "TERMINATE" communication.
• Simulator hang when a mission contains a Chaparral SAM.
• Tornado IDS. GUI error when the set bombing point is a waypoint actions.
• Possible crash when a SAM missile hits a Su-33.
• Any aircraft assigned to "Bombing Runway" will not attack and simply go to the next waypoint.
• JTACs appearing with the same number in radio list, if there are more than four of them in the mission with the same callsign.
• Missing tunnel entrance texture.
• Nalchik airbase runway defects.
• Mineralnye Vody airbase runway and taxiway problems.
• Tuned AI aircraft refueling behavior.
• Ctrl+S calls SAVE AS dialogue instead of saving file immediately.
• Rockets are removed from fuselage hardpoints of Su-27/30/33/34.
• Minvody airbase, tuned lights on the western edge of runway (RW 12).
• APC and AAA not attacking ships.
• APC MTLB firing sound continues after unit has stopped firing.
• Ships open fire on infantry at distance of 15 km.
• PAPI lights at Batumi were in the wrong position.
• Aircraft shelters' self shading is tuned.
• Increased the explosive mass of Grad rocket warhead to full warhead mass, from 12 to 18.4.
• SA-9 target detection has been adjusted.
• Air defense re-target to priority target.
• LVTP-7 large aiming errors.
• FSG Molniya gun barrel jitter when aiming.
• Multiplayer. Water starts flickering when mission is restarted.
• Adjusted terrain avoidance for some AI aircraft that were wildly over-exaggerating maneuvers, making them unable to fly set course.
• Multiplayer. Possible client not hearing response from Tanker.
• Several minor bugs in Mission Editor.
• Possible situation of SAMs not engaging targets if ships are present in the mission.
• Kuznetsov aircraft carrier deck lighting.

Re: Black shark Mehrspielermodus

Verfasst: 7. Mai 2012, 20:17
von Jack
Hi Ramius,
du hast Recht, die aktuelle Version ist 1.1.1.1 BS2.
Und nein, es wurde noch kein Datum für den neuen Patch erwähnt.
Gruß Jack

PS: Entschuldige,das wir dich vorhin im TS ignoriert haben,waren im Tars und mit fliegen beschäftigt^^

Re: Black shark Mehrspielermodus

Verfasst: 7. Mai 2012, 20:22
von Ramius
Kein Problem hab ich mir schon gedacht und es macht auch nichts. Ich muss sowieso erst die ganze Steuerung usw einstellen und danach schauen ob ich den Vogel noch anlassen kann xD

Re: Black shark Mehrspielermodus

Verfasst: 7. Mai 2012, 20:31
von Jack
Ramius, PM checken^^